Alla inlägg under februari 2011

Av Jimmy Landegren - 7 februari 2011 17:06

Måndag.

 

Började ganska bra. Dom hade sänkt bensinen när jag skulle tanka:-)

Starta dagen med att bli så rädd. jag skulle precis gå ut från mitt kontor då chefen kom. vi möttes i dörren och blev lika rädda båda två.

Sen kolla runt på alla anslagstavlor i stallen,

skönt ingen mockning/mat idag.

Tog traktorn och åkte till grannen för att hämta en harv,

på väg tillbaka passade jag på att ta med en ensilagebal.

När jag skulle släppa ut hästarna hade en av dom rullat fast sig i boxen.

Jag fick hjälp av en som var där att med grimskaft runt benen kunde vi dra runt hästen så den kom loss.

Släppte ut alla hästarna i sina hagar.

Harvade i manegen.

Fixade ett lysrör i ett av stallen.

Lunchade hästarna och tog lite lunch själv.

Sen blev dagen rätt lugn, små fixade lite.

Skruvade ner en anslagstavla som hadde möglat.

Saltade lite så det tinade vattnet inte skulle rinna in i stallet.

 

Ja det blev en ganska bra måndag. ha det gött.

Av Jimmy Landegren - 6 februari 2011 12:03

Då var det söndag och syjunta som vanligt.


Helgen blev riktigt bra facktiskt.

På fredagen var det fest det var riktigt skoj. dock blev vi bara 11pers.

Men skoj hade vi ändå ända till kl 03,00.


Lördagen flöt på ganska lungt inte bestämt nått.

Men då ringde jag en vän för att se om vi skulle hitta på något.

Och dom hade plannerat tacos och melodifestival med några andra vänner.

Sagt och gjort hakade vi på och hadde en trevlig kväll ihop.


Men snart är det måndag och jobb igen.

Ja, mina måndagar brukar inte vara så kul då jag är själv på jobbet.

Hästskötare på ett privat stall med 37 inackorderade hästar.

Det tar ca 1h30min att släppa ut dom i sina respektive hagar.


Men jag har ju gratis träning och håller mig i form.

Första halvåret gick jag ner 12kg, ligger nu på 69 och är 1,64lång.

Känner mig rätt fräch för att vara 35år:-)


Tack och hej, ha nu en trevlig vecka.

Av Jimmy Landegren - 5 februari 2011 15:08

HEJ!

Jag trodde väll inte jag skulle skapa en blogg.

Är inte så bra på att skriva, så vi får se hur detta skall gå.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jimmy Landegren

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards